za 26/08/2017

1ste A

Mortsel OG

Geschreven door Georges Veldeman.

Reeds na vijf minuten mocht de thuisploeg juichen. Na slecht uitverdedigen, kwam Jeroen Trogh in balbezit, zag dat doelman Busschots nogal ver voor zijn doellijn stond en met een magistrale lobbal scoorde hij van in de middencirkel:1-0. Het werd een aangename en gelijk opgaande partij voetbal met Putte toch het gevaarlijkst voor doel. Een schot van Toon Baeten trof de doelpaal en Philippe De Smet knalde van dichtbij hoog over. Op slag van rust werd Ken De Ryck tegen het verlengde van de doellijnfoutief gestuit, maar Robby Janssens trapte de strafschop in het bereik van een sterk spelende doelman Busschots.

Na de rust legden de bezoekers een licht veldoverwicht aan de dag, maar de Putse defensie hield een nochtans goede bezoekende aanvalslijn keurig in bedwang. Op de 54’ verlegde Floran Magriet het spel met een gemeten voorzet richting Ken De Ryck op de andere flank en diens laterale bal voor doel had Robby Janssens maar binnen te tikken: 2-0. Even later wees scheidsrechter Janssens een tweede maal naar de witte stip na een lichte duwfout op Janssens. Kapitein Trogh nam zijn verantwoordelijkheid en bekroonde zijn sterke wedstrijd met een onhoudbare lage knal in de hoek: 3-0. Putte bleef goed gebruik maken van de ruimte op beide flanken, maar de laatste voorzet van o.a. Jasper Spruyt en Floran Magriet waren ofwel te hard ofwel te laat. Sterke eerste wedstrijd van een goed geheel, waarbij de defensie een soliede indruk gaf tegen een aanvallend goed spelende tegenstrever. Maar vooral de voortdurende variatie in het spel met korte en lange ballen via beide flanken,  zorgde regelmatig  voor het nodige doelgevaar.

De ploeg: Bram Rijmenams, Jasper Spruyt, Jordi Wouters, Wouter Haagen, Floran Magriet (85’ Pieter-jan Peeters), Toon Baeten, Jeroen Trogh, Philippe De Smet, Ken De Ryck (75’ Yannick Schampaert), Robby Janssens en Yentl Herman (80’ Vincent Thys). Res.: Frederik Baeten.